Nyheter

Foreningen et slag av gangen er representert på flere konferanser

Innlandet har tatt i mot golftilbudet vårt på en utrolig god måte og vi har sterke og gode ressurser i klubbene til å drive frem prosjektet med utviklingen av GGG/Et slag av gangen. 7-8 ulike grupper og 50-70 deltagere hver uke er hva de holder på med på Kongsvingers Golfklubb – fantastisk.

Les saken

Samarbeid: Golfforbundet og Foreningen Et Slag av Gangen

Norges Golfforbund (NGF) har signert en samarbeidsavtale med Foreningen Et Slag av Gangen vedrørende samarbeid rundt Golf Grønn Glede (GGG) og prosjektet Et Slag av Gangen (ESAG). Målet er å videreutvikle lavterskeltilbudet i golf, hvor vi synliggjør at golf er for alle. Banen som fysisk arena og klubbhuset som en sosial plass for mestring. Å komme tilbake til hverdagen er viktig for prosjektet.

Les saken

Et slag av gangen – se spennende video

Sammen med Sadug Jones Alfeli fra Kongsvinger har vi tatt frem en video. Denne forteller hva vi jobber med og hvilke muligheter et samarbeid gir!

Les saken

Vi feirer Frivillighetens år 2022

Foreningen Et slag av gangen vil absolutt være med på å markere dette. Dette gjør vi gjennom en vennskapsturnering 25. august på Kongsvingers Golfklubb inkludert en festkveld. Som Kongen sa i sin nyttårstale: – En av de mest verdifulle bærebjelkene både for enkeltmennesker og samfunnet er frivilligheten.

Les saken

Medlemsstopp – men noen nye er det fortsatt plass til

Vi vil skape vinnere også utenfor golfgresset forteller daglig leder Pål-Jan Stokke på Atlungstad Golfklubb til lokalavisen på Hamar. Vi skal realisere tilrettelagt arbeidsplass for mer inkluderende fellesskap. Golf er for alle!

Les saken

Bitt av golfbasillen

Golf-grønn glede/Et slag av gangen på Elverum Golfklubb har etablert et samarbeid med Annekset hvor golf er en god aktivitet å samle seg om, og hvor møteplassen er sosialt utviklende med et trygt nettverk.
Ildsjel og koordinator i Elverum Golfklubb, Stine Wasenius Dahl, kan melde om godt fremmøte i det nye året.

Les saken

Kongen: VI trenger alle å bli sett av et kjærlig blikk

I sin nyttårstale til folket, omfavnet Kong Harald et budskap som står sentralt for alt det godet arbeidet som gjøres i våre samarbeidende klubber med Golf-grønn glede/Et slag av gangen. «det viktigste er evnen til innlevelse i andre menneskers liv. La oss finne tilbake til åpenhet, gjestfrihet og vennskap, og inviter hverandre inn». Kloke ord fra Hans Majestet Kongen, som vi tar med oss inn i et nytt og spennende 2022.

Les saken

Et realt spleiselag – oppsummering for 2021!

Idretten med ildsjeler + NGF/klubbene med Golf-grønn glede + kommunene + det offentlige = Et slag av gangen.
Sammen bidrar vi til å gjøre en forskjell for mennesker som trenger gode ressurser for å komme seg inn i eller tilbake til en «normalhverdag». Golf er for alle, og det viser vi i praksis.
Over 90 nye mennesker med flotte navn og personligheter har vi lært å kjenne gjennom 30 ulike klubber som Foreningen Et slag av gangen samarbeider med. I tillegg til alle de flotte golfdeltagerne!

Les saken

Kaffe og vaffel er viktig

Når vi møtes er det ikke bare golf, men den sosiale rammen, det settes fokus på. Det å prate sammen, føle et fellesskap, og knytte vennskap betyr mye. Deltagende klubber i Et slag av gangen har fått midler til å drive innegolf om vinteren i haller og på simulatorer – så nå er golf så absolutt blitt en helårsaktivitet for oss.
Foreningen jobber aktivt med søknader for å skaffe gode midler for drift for 2022 og gjennom gode samarbeidspartnere gir dette unike muligheter for klubbene og deres deltagere. Les mer i vår statusrapport for november!

Les saken

Golfen har startet innetrening

I Kongsvinger Golfklubb har de denne uken startet opp med årets inneaktivitet for våre lavterskelgrupper.
Det er startet opp med 6 grupper med ukentlige treninger i storhall og spill på golfsimulator. De blir fordelt slik at 3 grupper er på golfsimulator og 3 grupper har golf trening og instruksjon i Kongsvingerhallen (byens innendørs forballarena).

Les saken