Ålesund Golfklubb samlet deltakere fra to byer til en flott vennskapsturnering. Værgudene stilte, golfen var god og kvelden endte rundt et felles bord.
«Vi hadde en helt fantastisk flott turnering med de fine folkene fra Kristiansund med værgudene på vår side,» skriver Monica Søvik fra Ålesund Golfklubb, og det er vanskelig å si det bedre.
Ålesund Golfklubb inviterte deltakere fra Kristiansund til en vennskapsturnering på Ålesund GK. Det ble en dag med god stemning og mye god golf. Turneringen ble avsluttet slik alle gode turneringer bør avsluttes: med samling rundt bordet og servering.
For deltakerne i Ett slag av gangen er slike arrangementer mer enn golf. Det er en arena der folk fra ulike steder møtes, deler en dag og går derfra med noe mer enn et scorekort. Turneringer skaper rammer for fellesskap som ellers ikke hadde funnet sted.
Det er dette som er kjernen i arbeidet med forebygging og rehabilitering gjennom golf. Ikke bare selve svingen og ballen. Men bordet etterpå. Praten. Menneskene rundt deg.
Tusen takk til Monica og alle på Ålesund Golfklubb som arrangerte en dag som tydelig satte spor. Og til deltakerne fra Kristiansund som tok turen.
Slike dager er det vi ønsker å se mer av.
